• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 25 خرداد 1399
کد مطلب : 102574
+
-

قصاص، 14سال  پس از جنایت


عامل جنایت در نمایشگاه بین‌المللی چند روز پیش، پس از گذشت 14سال از قتل، در محوطه زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شد.
به‌گزارش همشهری، جنایتی که این محکوم به مرگ رقم زده بود ۱۴ اردیبهشت سال 85رقم خورد. آن روز با کشف جسد مردی در چاه آسانسور نمایشگاه بین‌المللی، تحقیقات پلیس برای کشف راز جنایت آغاز شد. بررسی‌ها حکایت از این داشت که مقتول مهرعلی نام داشته و از کارگران نمایشگاه بوده است. او مردی ۴۰ساله بود که بر اثر اصابت ضربات جسمی سخت به سرش جان باخته بود.
تحقیقات علمی و اطلاعاتی پلیس در نهایت به شناسایی عامل جنایت منجر شد. او کسی جز همکار و همشهری مقتول نبود که امیر نام داشت و آخرین بار با مقتول دیده شده بود. علاوه بر این تحقیقات نشان می‌داد که او با مقتول از مدت‌ها قبل دچار اختلاف شده بود. این مرد یکسال بعد از جنایت سرانجام از سوی پلیس دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل اقرار کرد و گفت: من و مهرعلی هر 2 در نمایشگاه بین‌المللی کارگر بودیم اما مدتی می‌شد که من از این کار خسته شده بودم و به‌دنبال راهی می‌گشتم تا درآمد بیشتری داشته باشم. پس از مدت‌ها فکرکردن به این نتیجه رسیدم که دست به قاچاق مواد‌مخدر بزنم، اما برای شروع کار به پول نیاز داشتم. از آنجا که مهرعلی را دوست خودم می‌دانستم سراغ وی رفتم و از او خواستم مقداری پول به من قرض دهد، اما مهرعلی حاضر نشد به من پولی بدهد و همین موضوع باعث شد تا عصبی شوم و نقشه انتقام‌جویی بکشم.
متهم به قتل ادامه داد: برای اجرای نقشه انتقام‌جویی یک میله آهنی خریدم و در طبقه هفتم پارکینگ نمایشگاه بین‌المللی که محل استراحت‌مان بود پنهان کردم. روز حادثه درحالی‌که من و مهرعلی در استراحتگاه تنها شدیم، دوباره از او طلب پول کردم اما با همان رفتار قبلی روبه‌رو شدم. وقتی مهرعلی گفت حاضر نیست به من پول بدهد از شدت خشم، کنترل خودم را از دست دادم، میله‌ای را که از قبل خریده بودم برداشتم و درحالی‌که مهرعلی مشغول نوشیدن چای بود از پشت سر ضربه‌ای به سرش زدم. بعد از قتل جسد او را داخل چاه آسانسور انداختم و فراری شدم.
متهم پس از اقرار به قتل، روانه زندان شد و مدتی بعد در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت. قضات دادگاه حکم به قصاص او دادند و رای آنها در دیوان عالی کشور تأیید شد. با قطعی شدن حکم، پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و متهم یک‌بار پای چوبه دار رفت. او اما در واپسین لحظات موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد و به زندان برگردد. اما مدت مهلت که به پایان رسید، اولیای دم اصرار بر اجرای مجازات کردند و در این شرایط قاتل چند روز قبل برای دومین بار در محوطه زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت و این‌بار با اجرای حکم قصاص پرونده این جنایت بسته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید